Torsdag


Hej Hopp!

Här hemma ta vi det lugnt och bara är :)
Idag kom Fialotta på besök så jag snodde ihop en kladdis. Muuuuuummms i kulan!

Nea är ovanligt gnällig och trött, tror de måste vara framtänderna som håller på att ploppar fram. Lilltösen min <3

Tänkte ta en prommis sen i solen när hon fått i sig lite mellis. Skönt att röra lite på sig!
Ikväll ska jag fasen ta och bada :D längesen jag gjorde det nu!



Här har vi min ögonsten med en lite toffs på huvudet <3 Älskar dig så otroligt mycket!

See ya! pöss




Kommentarer
Postat av: Pernilla -Bli min jäst

Hej! Jag har tänkt att jag ska visa hur jag gör när jag lägger på sugarpaste på en tårta, men inte hunnit! :(

Men jag gör så att jag knådar sugarpasten ett tag så att den är mjuk och lätt att kavla ut. Kavla ut den på en stor yta, t ex köksbordet, och använd maizena eller florsocker för att den inte ska fastna i underlaget.

Tänk dig att du ska ha ett mycket större lock än vad tårtan är i diameter, ungefär en halv tårta till runt hela.

När du kavlat klart, inte för tunt för då spricker det lätt, kan man antingen rulla upp sugarpasten på kaveln och ta hjälp av den när man rullar över locker på tårtan, eller använda båda händerna och lyfta locket.

När du placerat det över tårtan är det bara att börja trycka sugarpasten mot kanterna och lyfta sugarpasten allteftersom du går runt, så att det inte blir några veck. Det är därför man gör det så stort för det är lättare att få bort vecken då.

Du kan kolla på den här videon hur de gör



http://www.wonderhowto.com/how-to-cover-cake-with-fondant-sugar-paste-237298/



Hoppas du förstår min beskrivning och att du lyckas med din tårta, berätta gärna hur det gick sen!!! :)

Och fråga igen om du undrar något :D

2011-04-03 @ 22:09:42
URL: http://bliminjast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0