onsdag


Hallon!

Sitter just nu å väntar på att tvätten ska blir klar så jag kan hänga den.
Jag har haft så SJUUUKT ont i huvudet ikväll! fick mensen imorse så de kanske beror på de, va vet jag?!
Idag så gick jag ner till busstationen till halv elva å tog bussen till iggesund för att umgås med frida och elai innan mammagruppen :) vi lunchade, fikade å bara myste! vilken toppentjej frida är asså! ;D

Men vi tog bussen hem tio i fyra med Sofie och hennes tös Saga, tur dom tog samma buss för de var en "hög" buss så vi måsta lyfta upp vagnarna för trappan. Drygt va de men vi lyckades! :D sen gick vi en snabbis på stan för att invänta centrumbussen hem!

Nea har som vanligt ätit jättedåligt idag :( när hon skulle äta middag så kräktes hon två gånger, för så fort hon får nått i munnen så får hon kväljningar( lr hur de nu stavas), spelar ingen roll om de är mat, gröt, frukt, efterrätt lr så! till å med smörgåsrån :S
Så ja ringde mamma å hörde va hon trodde att de var, men hon tyckte att jag skulle ringa till hälsocentralen imorgon å boka tid så dom fick kolla om de är nått med halsen. För jag har märkt att hon vägrar att svälja! När hon är riktigt hungrig så gapar hon ibland för gröten men sväljer inte! :( åh dricker hon vatten så sätter hon bara i halsen. Man blir ju lite orolig när man inte har nån koll lixom :S å hon får ju inte i sig nått!
Jag har försökt med att låta hon äta själv men inte de duger heller.

Nån som har nå tips lr tror sig veta vad som är på gång?
Skulle bli superglad för lite hjälp! Tack  :)

Nu ska de hängas tvätt!

Hare bra! puss



Kommentarer
Postat av: Kusin

Kolla upp halsen. Alternativt, om hon är snorig, att det kan vara därför.. Barn kan bli förkylda i magen, men troligast är nog ändå halsen.

Huvudsaken är att du får i henne vätska- välling, ersättning, vatten, nån mild saft..

Hur känns hon under käken..? nRakt ned under öronen..? man kan känna förstorade mandlar rätt tydligt. OCh om jag inte minns fel, så var det "nån" som fick ta bort sina i mkt tidigt ålder.. ;)

Ring och få HCtid.



Kram!!

2011-01-20 @ 00:46:58
URL: http://piratmamman.blogg.se/
Postat av: Carro

Kanske är en förkylning på gång ändårå?

Hon kanske har ont i halsen.

Man vet ju själv hur jobbigt de är att svälja när man har ont i halsen... :/



Hon är inte täpt i näsan? Annars kan de ju vara pga att hon inte får någon luft när hon sväljer.



Går inte välling ner heller?

2011-01-20 @ 10:26:24
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0