Mandelmassa & Vanilj bullar


Bönan och jag tog oss en liten prommis ner till Maxi och storhandlade. Åh Jag vill bara tacka min mamma för "kärringväskan" hon gav mig när jag var gravid så jag slapp bära alla kassa hem, även att hon beställde en grön ;)  Den är ju så himla underbar! Vagnen i ena handen och sen kärran rullandes bakom i den andra handen.Det går så mycket lättare att handla!

När jag kom hem så såg jag att jag hade en jäst som skulle gå ut om nån dag så jag passade på att sno ihop ett bullbak. Hade även mandelmassa i kylen så jag passade på att prova ännu ett nytt recept.

Dom blev goda, men nästa gång ska jag göra så dom smakar lite mer :)



Jäsning nr 2..



Mandelmassa, marsankräm och vaniljfyllning - Penslade med smält smör och doppade i strösocker!

Hojta till om ni vill att jag ska lägga ut receptet :)

Nu ska jag nog ta och lägga mig i ett bad.


Go'kväll, pöss!


Kommentarer
Postat av: Sara

Dem där bullarna hade varit goda typ nu.. :) Jag & Maja får komma någon dag & hälsa på så kanske vi kan få smaka någon bulle.. höhö :D

2011-04-24 @ 20:08:23
URL: http://sstadin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0